Voor jongeren en ouders in Rotterdam Rijnmond, Midden-Holland en Zuid-Holland Zuid
Hoe het werkt
Via de chat kun je direct een vraag stellen aan een hulpverlener.
Als we online zijn, kun je direct met een medewerker chatten. Als we offline zijn, kun je via de chat een bericht en je e-mailadres achterlaten. Een medewerker reageert dan zo snel mogelijk op je bericht. Jouw mailadres wordt dan opgeslagen bij de chat en na een week automatisch verwijderd.

Je kunt, als je dat wilt, ook zelf kiezen aan wie je je vraag voorlegt. Via de knop medewerkers zie je met welke medewerkers je kunt chatten en wie er online zijn. Als je direct online contact wilt met je eigen hulpverlener, gebruik je de link die je van hem/haar hebt gekregen.

Vanzelfsprekend wordt alles wat je op de chat bespreekt vertrouwelijk behandeld en niet aan derden getoond. Als je dat wilt, kun je ons vertellen wie je bent of anoniem met ons chatten, zonder dat je vertelt wie je bent. Jouw ip-adres is wel altijd zichtbaar voor ons. We gebruiken dit nooit om de achterhalen waar en wie jij bent.

De chats worden één week bewaard. Als een chat is afgesloten, of als je een week niet via de link met je hulpverlener hebt gechat, dan wordt het gesprek automatisch verwijderd. Als je het prettig vindt om het gesprek te bewaren om het nog eens na te lezen, dan kun je dat aangeven tijdens je chat. Als je je email-adres doorgeeft, wordt het gesprek naar dat adres verzonden. Dit e-mailadres wordt na een week automatisch verwijderd. Je kunt het ook aangeven als je wilt dat jouw chat direct verwijderd wordt.

Wil je meer informatie over je privacy? Lees dan de pagina privacy.